Alicante en onderweg naar Malaga - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Tine en Ger - WaarBenJij.nu Alicante en onderweg naar Malaga - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Tine en Ger - WaarBenJij.nu

Alicante en onderweg naar Malaga

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Tine en Ger

01 Juni 2015 | Spanje, Alicante

Na Valencia gingen we weer verder naar het zuiden en we zouden ons kamp opslaan in Crevilent, een plaatsje niet ver van Alicante.
De coördinaten werden in het navigatie app. gestopt en off we went.
Volgens de navigatie waren we er op een gegeven moment, maar we stonden voor een Rest./hotel op een soort van industrieterrein, dit kan niet goed zijn, maar het was wel goed.
Naast het hotel (meer een Motel) was een klein wegje naar de camping, en wat we daar aantroffen was meer dan wat we konden vermoeden.
Een oase van rust en prachtige bloemen en bomen, geweldig.
De volgende dag wilden we naar Alicante, maar liever niet met de auto, grote drukke stad, maar hoe dan?
Na lang overleg besloten we met de bus te gaan, wij 2 provinciaaltjes, met de bus naar de grote stad.
Het ging wonder boven wonder prima.
Ook naar Elche ging met de auto goed.
In Elche viel het op dat daar enorm veel palmbomen waren, eigenlijk niets anders, hele parken vol, heel mooi.

Zondag vertrokken uit Crevilent richting Malaga via Granada.
Onderweg op een parkeerplaats bij een benzinestation zaten we aan een bakkie koffie toen we werden begroet door een groep (10 mannen op scooters) soortement van Hells Angels "de HOGS" uit Eindhoven.
HEE Hollanders!!!!
De weg naar Malaga was schitterend en omdat we de navigatie weer eens negeerden kwamen we dus onverwachts op een Provinciale weg terecht, heel mooi maar wel een beetje eng maar niet onverantwoord.
De route er naar toe was geweldig, lekker rustig en we vielen onderweg van de ene verbazing in de volgende, zo mooi was het er, de foto's die we plaatsen vertellen niet half hoe mooi het was.

In de buurt van Malaga werden we naar onze eerste campingkeuze genavigeerd door hele nauwe straatjes, met caravan bijna niet te doen.
Bij de camping aangekomen sprongen ons de tranen in de ogen, afschuwelijk, wat een bende, vol met barbecueënde Spanjaarden, waarop de receptionist ons nog zei, ja maar die gaan zo toch weer weg en wordt het een stuk rustiger, waarop wij "dachten" maar de zooi blijft.
Op de parkeerplaats snel een andere gezocht en daar staan we nu voor een aantal dagen.

• 02 Juni 2015 - 18:32

Willy & Peter:

mooi hoor. ziet er goed uit ! altijd weer verrassend

• 05 Juni 2015 - 22:51

Nel Cruijssen:

Wat leuk om te horen dat jullie in Crevilent zijn geweest, wij Guardamar ligt niet ver daar vandaan. De foto's die ik zie zijn inderdaad prachtig, jammer dat niet alle foto's zichtbaar zijn.

Goede reis

Gr. Nel