Bijna in Portugal - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tine en Ger - WaarBenJij.nu Bijna in Portugal - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tine en Ger - WaarBenJij.nu

Bijna in Portugal

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine en Ger

15 Juni 2015 | Spanje, Huelva

Nou, met de boot naar Cadiz was een ervaring! Een hele klas met gillende en ondeugende kinderen stapten aan boord, met begeleiders uiteraard. Die hadden hun handen vol om het kroost in bedwang te houden. Boven op het dek een mooi uitzicht op Cadiz. De stad zelf is ook heel mooi!! Iemand zei" net een openluchtmuseum" en dat is het ook. Prachtige kerken en kathedraal( nee, verveeld niet) mooie parken en gezellige pleinen. Heel wat afgelopen, als wij weer thuis zijn kunnen wij zo de vierdaagse lopen, want wij zijn goed getraind. Ger valt af en ik kom aan ik snap er niks van.
In een achteraf straatje hebben wij lekker gegeten. De ober prees verse Tuna aan en die hebben wij ook maar genomen.( kwamen er achter dat hij dat bij iedereen deed, hij moest er zeker van af) Lekker op een bedje van gemarineerde tomaten en daarbij een heerlijke rosé en het was compleet!
Oh nee, ik wilde nog'postres' vroeg om de dessert kaart, maar kreeg een schaaltje kersen, ook lekker. Toen maar naar een ander terras en lekker koffie met gebak voor 6 euro voor twee personen!

De dag erna was het bewolkt en zij toen naar Jerez de la Frontera gegaan. Ook weer zo n mooie gezellige stad! Weer de kathedraal en een prachtig Alcázar bezocht. Jammer van de bewolking( voor het maken van de foto s) want die zijn er veel gemaakt. Op een leuk plein tapas gegeten en sherry gedronken: Jerez is de stad van de sherry, Tio Pepe, Osborne en Gonzalis Byass zijn de grote producenten. Die kun je bezoeken, maar dat moet op afspraak , dus dat hebben wij aan ons voorbij laten gaan. Maar een glaasje op het terras was heerlijk. Ook hebben wij varkenswang als Tappa op. Had niet goed op de kaart gekeken toen ik het bestelde, maar het was hartstikke lekker(smaakt naar draadjes vlees). Wij werden bediend door hele aardige obers, die goed Engels spraken.
Ook de Spanjaarden klagen over het weer, volgens de ober is the wetter crazy. Het is soms ook bewolkt en niet te warm( wat het wel moet zijn) maar dat heeft wel weer als voordeel dat wij lekker slapen, omdat het niet zo warm is.

Afgelopen vrijdag hebben wij de fietsen maar weer eens van de caravan gehaald en hebben een prachtige route langs de oceaan gereden, werkelijk schitterend. Costa de la Luz betekent:kust van het licht, en dat is ook zo. Zo jammer dat de foto s niet geplaatst kunnen worden. Maar daar gaan we nog wel even moeite voor doen.

Zondag zijn we richting Huelva vertrokken en daar staan wij nu op een camping. Ongeveer 10km voor de grens met Portugal.
Morgen gaan wij eerst met de auto naar de grens. Dit jaar heeft Portugal tolwegen ingevoerd. Je schijnt bij heel veel tolpoorten niet cash te kunnen betalen. Je moet of een kaart kopen bij het postkantoor of je laten registrerenbij de grens zodat het bedrag automatisch van de creditkaart geschreven kan worden. Doe je dat niet, riskeer je een boete die op kan lopen tot 125 euro. Dus dat gaan wij eerst uitzoeken.
Vandaag "wasdag" want het is per slot van rekening maandag!!!!

• 15 Juni 2015 - 15:21

Vike Mulders:

Hoi Tine en Ger,

Ben weer in het land, het was een gezellige vacantie, leuk en een mooi eiland de moeite waard.
    Jullie verslag gelezen ben weer op de hoogte van jullie gezellige en mooie vacantie.
    Tine iedere dag uit eten en een glaasje daar kom je van aan, dus remmen? Geniet samen
    Van al de mooie dingen die je nog gaat zien.
    Groeten Vike

• 18 Juni 2015 - 20:58

Nel Cruijssen:

Zo dat klinkt goed. Ben benieuwd naar jullie ervaring met Portugal. Wij ervaren de potugesen als hele vriendelijke mensen. O ja Tine kan ik onze was ff sturen, is niet zover van Spanje he

• 19 Juni 2015 - 09:42

Rob:

Misschien bij instellingen van je camera de resolutie aanpassen zodat de fotos minder groot zijn van mb.
    Of de fotos kopieren naar de computer, degene die je wilt plaatsen nog eens kopieren in een andere map ( op je computer) en dan op een foto met je rechtermuisknop klikken . Dan kies je bewerken, en dan klik je op " uitrekken/ hellen" dan verander je 100% in 80% dan zijn ze al een stuk beter om ze snel te kunnen uploaden! Succes en veel plezier

• 19 Juni 2015 - 20:03

Judith Van Kuik:

Wat een mooie dingen zien jullie!
    Ik lees met veel plezier de verhalen.
    Ben benieuwd of we je nog terugkennen straks Ger

• 19 Juni 2015 - 20:03

Judith Van Kuik:

Wat een mooie dingen zien jullie!
    Ik lees met veel plezier de verhalen.
    Ben benieuwd of we je nog terugkennen straks Ger